hubungi Butterfingers? /contact Butterfingers?

  • contact@butterfingers.com.my, penerbitanbutterworld@yahoo.com

Isnin, Oktober 08, 2007

Hakikat Dan Kecohnya Hari Raya

Sampai juga kita ke punghujung section,,setelah sebulan berpuasa skrg tibalah waktu untuk meraikan kemenangan. Menyambut Hari Raya Aidilfitri.
Hakikatnya,, raya pada tahun ini sama juga seperti raya yang lepas,,dan lepas dan lepas-lepas lagi ,,. (raya kanak-kanak dulu seronoklah,skrg mana ade lagi dah old boy).
Seperti biasa,,aku akan pergi sembahyang sunat aidilfitri diMasjid KLCC dan seterusnya pergi menziarahi pusara bonda dan adinda ditanah perkuburan datuk keramat.
Berikut adalah hakikat dan beberapa kekecohan yg sentiasa berlaku semasa kami sekeluarga berhari raya.

1."Semua ahli keluarga jenis yg bgn lambat dan berebut2 bilik air,, untuk mandi sebabnya nak rush pergi sembahyang pagi raya. Last2 semuanya termasuk adik2 pompuan aku tgh santap kat meja.. yg lelaki seperti aku plak dan Commander sembahyang kat rumahje. "
2."Ada yg tak nak balik kampung sebab baju raya BARU takda."
3.'Baru teringat yang aku masih tak bayar zakat fitrah lagi..terus drive laju2 pergi cari masjid nak tunaikan tanggungjawab. Nasib baik kat k.l waktu hari raya jalanraya memang HEaven..timetulah speeding best.nak sesukahati kuar lambat,, sampai plak cepat dan tak ramai orang kecuali PATI.
4."Bermaaf-maafan motifnye nak kumpul ang pow.
5."Tanya status hutang bila nak bayar kat kwn2 yg bagi ucapan dan masih berhutang.biasalah time2 mcmni nak pakai sen."
6."Kat kampung rasa gian main mercun tu datang balik,,kita org yg bapak2 ni kecuali aku bersatu untuk main mercun disaksikan oleh kanak2 bwh umur.
7."Bawak tupperware nak tapau makanan dari rumah sedara mara yg kitaorag ziarahi.Atleast adalah stok makanan yg bnyk raya2 nih.Boleh?"
8."Aii bnyk jugalah,,sekadar disini sahajalah yg mampu nak crita,,dah masuk waktu haram dahni..(waktu kerja tamat)so nak gerak.akhir sekali ucapan

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN TERUTAMANYA KEPADA SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT YANG MENGENALI BUTTERFINGERS, AHLI KELUARGA, ADIK BERADIK, SAHABAT HANDAI DAN SEMUA PEMINAT.
SELAMAT MENIKMATI KEINDAHAN HARI RAYA,,KITA JUMPA LAGI SELEPAS RAYA.

-dax.kdk-

Tiada ulasan: