hubungi Butterfingers? /contact Butterfingers?

  • contact@butterfingers.com.my, penerbitanbutterworld@yahoo.com

Jumaat, Oktober 03, 2008

kami telah berpindah/we've moved!

if ur wondering y aren't there any new postings here?
well, we;ve moved to:


kami telah berpindah ke:


harap maklum

1 ulasan:

Unknown berkata...

Assalam alaikum

Walaupun saya berbeza fahaman, ideologi, dan doktrin politik saya tetap menyokong "ButterMovement" seumur hidup saya. Dan, saya berkenan untuk menjadi "Ahli" ButterMovement, sekiranya *"Ahli" diwujudkan *(berbincang apa-apa yang membina seperti bait-bait lagu Butter yang boleh dijadikan falsafah hidup disamping mengasah minda secara kritis, analisis, dan intuisiv, etc).

Album terbaru Butter "Kembali," saya tidak boleh memberikan "Bintang" sebagai anugerah "Berlian," kerana bintang itu terletak jauh di angkasa raya sana.

Album "Kembali" saya dengar berulang kali sehingga terasa bosan tetapi tidak bosan kerana semua unsur yang ada didalamnya amat bermakna buat saya.

Album "Kembali" teramat baik untuk saya, tetapi mungkin tidak untuk orang lain.

Album "Selamat Tinggal Dunia," "Kembali" akan saya simpan selamanya untuk anak, cucu, dan cicit saya.

* * *

Untuk album terbaru kelak, saya berharap Butter membuat sesuatu yang lebih baik daripada yang baik. Kerana itu akan menjadi kekuatan Butter.

Elemen-elemen bunyi muzik perlu harmoni. Kalau boleh kecuali tidak boleh, gabungkan semua jenis alat muzik yang unik bunyinya apabila dimainkan, didalam album yang terbaru kelak.

Saya sukakan gesekan biola, walaupun tidak sehebat gesekan Vanessa Mae tetapi menyengat falsafahnya. Kekalkan alunan biola didalam album seterusnya.

Saya berpendapat, Butter perlu mempelbagaikan produk seperti "T-shirt etc." Hasilkan produk yang menyengat falsafahnya. Itu perlu dalam pencak Business & Trade.

Selain Inggeris dan Melayu, saya juga gemarkan lagu-lagu German (Rammstein), Russia (Yulia Savicheva), dan Jepun. Apa mungkin disuatu ketika nanti Butter boleh menyanyikan lagu bahasa lain.

Harapan, moga Butter tidak berpecah dan terus kekal bersama selagi hayat dikandung badan. Dan, sekiranya berpecah atas faktor tertentu, Butter dapat "Kembali ke petak yang pertama."

Sam Saharan
BBA(Hons)International Business Y3/S1
http://bluechip-arena.blogspot.com